رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روابط ایران و سوریه از گذشته تاکنون روابطی راهبردی در منطقه بوده است.

به گزارش مشرق، علاء‏الدین بروجردی اظهار کرد: سوریه به عنوان خط مقدم جبهه مقاومت همیشه مورد توجه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران و سوریه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران از ویژگی‎های خاصی برخوردار بوده است، عنوان کرد: همکاری سوریه با ایران در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تاثیرگذاری همکاری دو کشور ایران و سوریه در منطقه در رابطه با بحث مقاومت اشاره و خاطرنشان کرد: موقعیت ویژه سوریه به لحاظ ژئوپلیتیک در پنج سال گذشته آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‎ای آن را بر آن داشته تا با تضعیف مقاومت ساختار سیاسی حاکم بر این کشور را تغییر دهند.

بروجردی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از ورود نیروهای آمریکایی به سوریه به منظور دستیابی به اهداف شوم خود بر همکاری‎های خود با کشور سوریه افزوده است.

وی به پیروی دو عضو دائم شورای امنیت یعنی روسیه و چین از سیاست جمهوری اسلامی ایران در رابطه با سوریه اشاره و تاکید کرد: همه این عوامل دست در دست هم داده و موجب شد که آمریکا با وجود حمایت از ده‌ها هزار تروریست در این کشور و به کارگیری امکانات هم‌پیمانان خود در منطقه به ویژه ترکیه، عربستان و قطر در دستیابی به اهداف خود ناکام بماند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه، ادامه داد: اتفاقات اخیر سوریه افزایش مستشاران نظامی ایران اسلامی در این کشور را به دنبال داشته است.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود وجود گروهک‎های تروریستی در منطقه را یک طراحی شیطانی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی خواند و تصریح کرد: هدف آنها از تشکیل این گروهک‏‌ها درگیر کردن جهان اسلام با مشکلات داخلی خود است.

وی اظهار کرد: دیگر هدف دشمنان از تشکیل و حمایت از گروهک‎های تروریستی در منطقه قرار دادن رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان مهم‌ترین عامل بحران در منطقه در حاشیه امن است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس